Firma posiada wdrożony System Zarządzania zgodny z normami ISO 9001, ISO 14001 oraz ISO 45001
Firma zrealizowała projekt w ramach sektorowego programu operacyjnego
"Wzrost konkurencyjności przedsiębiorstw lata 2004-2006"
Współfinansowany ze środków
Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego
KOLEJKA SPĄGOWA VACAT przeznaczona jest do transportu materiałów i przewozu ludzi. Kolejka może być eksploatowana w podziemnych wyrobiskach zakładów górniczych ze stopniem ”a”, ”b”, ”c” zagrożenia wybuchu metanu oraz klasy „A” lub „B” niebezpieczeństwa wybuchu pyłu węglowego, przy maksymalnej koncentracji metanu 1,5%.
Spalinowa kolejka spągowa VACAT stanowi kompletny system transportu z napędem własnym, składający się z: zespołu transportowego kolejki, trasy kolejki, elementów oznakowania i sygnalizacji trasy
Zespół transportowy kolejki porusza się po specjalnie zaprojektowanym torze jezdnym ułożonym na spągu. Profil jezdni stanowią dwa połączone ceowniki półkami zwróconymi ku sobie i oddalonymi od siebie o 900mm. Z profilu tego wykonane są wszystkie segmenty (szyny) toru: proste, łukowe, wklęsłe i wypukłe. W zależności od przeznaczenia do końców szyn przyspawane są odpowiednie złącza szynowe. Wewnątrz toru znajduje się listwa cierna lub listwa cierna i zębata przenoszące silę ciągnącą lub hamującą jednostek napędowych i hamujących.
Do napędu kolejki służy ciągnik spalinowy kolejki. Ciągnik składa się z czterech modułów napędowo-hamulcowych połączonych sprzęgami konstrukcji specjalnej (łącznikami) i linami bezpieczeństwa. Na dwóch zewnętrznych modułach napędowo-hamulcowych zabudowane są kabiny operatora zwrócone przodem do kierunków jazdy, natomiast dwa środkowe moduły służą do posadowienia przedziału silnikowego. Napęd ciągnika realizowany jest za pomocą przekładni hydrostatycznej pracującej w obiegu zamkniętym. Napęd na koła przenoszony jest za pomocą wolnoobrotowych tłoczkowych silników hydraulicznych. Przeniesienie napędu z silników hydraulicznych na tor kolejki realizowany jest za pomocą sprzężenia ciernego kół napędowych z listwą cierną toru lub sprzężenia kształtowego kół zębatych z listwą zębatą toru. Zmiana sposobu przeniesienia napędu odbywa się bez wysiadania operatora z kabiny. Do transportu materiałów służą platformy transportowe o nośności 60,120 lub 220 kN.
TECHNICAL SPECIFICATION | |
Number of drive / brake modules | 4 |
The diameter of the friction wheel | 340 mm |
Pitch diameter of the drive sprocket wheel | 225 mm |
MAXIMUM PULLING / PUSHING FORCE | |
for the friction drive | 105 kN ± 5% |
for the sprocket drive | 155 kN ± 5% |
MAXIMUM TRACTOR SPEED | |
dla napędu ciernego | 2,0 m/s |
dla napędu zębatego | 1,3 m/s |
WŁAŚCIWOŚCI JEZDNE CIĄGNIKA | |
profil toru jezdnego | ceownik 180 |
rozstaw toru | 900 mm |
minimalny promień krzywizny trasy w płaszczyźnie poziomej | 4 m |
minimalny promień krzywizny trasy w płaszczyźnie pionowej | 10 m |
maksymalne wzdłużne pochylenie toru | ±30° |
maksymalne poprzeczne pochylenie toru | ±10° |
HAMULCE CIĄGNIKA | |
Hamulec awaryjny i postojowy | sprężynowy hamulec szczękowy |
Hamulec manewrowy | silniki hydrauliczne pracujące w układzie zamkniętym |
Liczba par klocków hamulcowych | 4 |
Statyczna siła hamowania min | 160 kN |
SILNIK SPALINOWY | Wysokoprężny z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem |
Moc silnika spalinowego | do 120kW |
Maksymalne obroty | 2300 obr/min |
Układ chłodzenia | wymuszony płynem |
Dopuszczalne stężenia CO w spalinach | 170 ppm |
UKŁAD HYDRAULICZNY | |
Medium robocze | olej hydrauliczny klasy HFC lub HLP 68, 46 |
Pojemość głównego zbiornika oleju | 98 dm3 |
Pojemość pomocniczego zbiornika oleju | 74 dm3 |
Ilość oleju w układzie (poza zbiornikami) | 25 dm3 |
Łączna ilość oleju hydraulicznego | 197 dm3 |
PARAMETRY PRACY UKŁADU HYDRAULICZNEGO | |
Max ciśnienie w układzie napędowym | 32 MPa |
Max ciśnienie w układzie doładowania | 3,5 MPa |
Max ciśnienie w układzie hamulcowym | 13,5 MPa |
Max ciśnienie w układzie docisku kół napędowych | 9,0 MPa |
Max ciśnienie zasilania układów pomocniczych | 16 MPa |
Wydajność pompy zasilającej układy pomocnicze | 15 dm3/min |
WIELKOŚCI GEOMETRYCZNE POMP I SILNIKÓW UKŁADU HYDRAULICZNEGO | |
Pompa główna | 250dm3 |
Pompa doładowania | 38 dm3 |
Silnik hydrauliczny napędowy | 520 dm3 |
WYMIARY | |
Maksymalna wysokość (od półki szyny) | 1650 mm |
Szerokość kabiny | 1180 mm |
Szerokość przedziału silnikowego | 900 mm |
Całkowita długość | 8840 mm |
MASY | |
Masa ciągnika gotowego do jazdy | 10100 kg |