Firma posiada wdrożony System Zarządzania zgodny z normami ISO 9001, ISO 14001 oraz ISO 45001
Firma zrealizowała projekt w ramach sektorowego programu operacyjnego
"Wzrost konkurencyjności przedsiębiorstw lata 2004-2006"
Współfinansowany ze środków
Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego
Ciągnik kolejki podwieszanej GAD-1 przewidziany jest do przewozu ludzi na nachyleniach do ± 25° oraz transportu ładunków na nachyleniach do ± 30°. Może być stosowany w podziemnych wyrobiskach górniczych, w polach metanowych i niemetalowych, w wyrobiskach zaliczonych do stopnia „a”, „b” lub „c” niebezpieczeństwa wybuchu metanu oraz w wyrobiskach zaliczonych do klasy „A” lub „B” zagrożenia wybuchem pyłu węglowego. W przypadku, gdy stężenie metanu w otaczającej atmosferze przekroczy 2% ciągnik będzie automatycznie wyłączony do czasu, gdy stężenie metanu ulegnie zmniejszeniu. Ciągnik podwieszony GAD-1 może być konfigurowany z 2, 3 lub z 4-ma wózkami napędowymi, w zależności od zapotrzebowania na siłę pociągową. Ponadto może być stosowany w konfiguracji tak zwanego ciągnika „stałego” lub „rozpinanego”. Na rysunku powyżej uwidoczniony jest przykład konfiguracji ciągnika stałego, z maksymalną ilością, czterech wózków napędowych. Ciągnik GAD-1 został wyposażony w pełni elektryczne zespoły napędowe. Ciągnik jest przeznaczony do przewozu ludzi oraz transportu ładunków po podwieszonej trasie (jezdni) szynowej, ciernej lub zębatkowej, na nachyleniach do 30°. Wózki napędowe ciągnika ponad kołami ciernymi mają zabudowane koła zębate, dzięki którym ciągnik może generować większą siłę pociągową na trasie zębatkowej, przy zmniejszonej prędkości jazdy.
Siła pociągowa kół ciernych – maks. dla 4 wózków napędowych | 80 kN +10% |
Siła pociągowa kół zębatych – maks. dla 4 wózków napędowych | 120 kN +10% |
Statyczna siła hamowania min | 180 kN |
Prędkość maksymalna – napęd cierny | 2 m/s |
Prędkość maksymalna – napęd zębatkowy | 1,4 m/s |
Nachylenie maksymalne ciernej lub zębatkowej trasy jezdnej | ± 30° |
Długość ciągnika z czterema napędami | 17,9 m |
Wysokość mierzona od szyny jezdnej | 1,36 m |
Szerokość | 1,06 m |
>Masa ciągnika z czterema napędami | 12 t |
Dopuszczalna temperatura w wyrobiskach pracy ciągnika | +5°C do +35°C |
Prędkość znamionowa silników elektrycznych | 900 obr/min |
Moc znamionowa pojedynczego silnika w wózku napędowym | 10,8 kW |
Moment znamionowy silnika w wózku napędowym | 114,6 Nm |
Moc znamionowa silnika układu hydraulicznego | 2,2 kW |
Dopuszczalny stopień naładowania baterii | zależy od konfiguracji trasy |
Alarmowy stopień naładowania baterii | 100,00% |
Napięcie znamionowe baterii | 265V DC |
Maksymalna energia baterii | 160 kWh |
Znamionowy prąd baterii | 4 x 80A |
Napięcie zasilania silników elektrycznych napędów SMwsPA132M6 | 152V AC |
Napięcie zasilania silnika układu hydraulicznego dSLg100L4A-1 | 152V AC |
Znamionowy prąd odpływu silników napędowych jazdy | 45A |
Znamionowy prąd odpływu silnika hydrauliki | 12,7A |
Maksymalny prąd obwodów pomocniczych | 24V (DC), 22A |
Napięcie iskrobezpieczne | 12V (DC) |